onsdag 9. mai 2012

Guttehule i hagen!

Oi så fort tiden går no om våren!
 Det er den travleste tiden på året og ukene er planlagt i lang tid fremover!
Har 1000 prosjekt i hodet og noen er vi godt i gang med.
Eg har en egen evne til å begynne på flere ting samtidig! 
For å sysselsette yngstemann,
 har eg begynt på oppussing av lekehytten i hagen.
Eller det vil si, vi har begynt på riving innvendig,
 for å bygge den opp igjen til en kul "guttehule"


Den trenger litt omsorg og pleie etter å ha stått ubrukt i mange år!
Må nok lage ny dør og skifte litt kledning også.


Men taket er bra! Tørt og fint inne i hytten!
Måtte rive ned innvendige vegger for der er så masse veps om sommeren.
Og det skulle vise seg å være lurt. 
Tror det var mellom 15 og 20 små vepsebol inni veggene.
No skal det skures og isoleres før vi kler igjen veggene.
 Daniel på 9 gleder seg til å male tak og vegger!

 

Innser at det er litt arbeid før vi kommer så langt, men det er jo veldig gøy!!
Og vepsebol er faktisk utrolig fine! Men jaja, vekk skal de!!

Kom gjerne med gode ideer til innredning i skikkelig guttestil!
Den blir nok flittig brukt av en gjeng 9 -10 åringer.

Og eg fant en skatt under hytten. 
Med litt nerver for å stikke armen under hytten,
 ( Daniel mener det er mye hoggorm der - Hjelp!)  
drog eg frem denne fine gamle vindusrammen!
 Og som den skrotnissen eg er, finner eg nok noe å bruke den til...


Skal blogge etterhvert som vi gjør fremskritt med hytten!

Have a nice day!





2 kommentarer:

  1. Her blir det topp å være gutt etterhvert. Heldige gutter.
    Håper jeg får se underveisbilder og ferdig resultat.
    Klem, Drude

    SvarSlett
  2. Kjempegøy :D

    Og ja, Du finner nok garantert på noe!

    Klem

    SvarSlett